FRAFLYTNING
Vi er kede af, at du overvejer at fraflytte, men for at hjælpe dig igennem fraflytningsprocessen, har vi lavet en oversigt med information, som er vigtig at overveje eller være orienteret om inden din fraflytning.
- OPSIGELSE AF LEJEKONTRAKT
- RENGØRING
- FRAFLYTNINGSSYN
- ISTANDSÆTTELSE
Opsigelse af lejeaftale
Det er en god ide at kontakte os i god tid inden du flytter. Jf. §11 i lejekontrakten, skal du opsige lejemålet med 3 måneders varsel, hvor du skal fraflytte lejemålet senest 10 hele arbejdsdage inden afslutningen af opsigelsesperioden mht. istandsættelsen af lejemålet.
Ønsker du, at vi genudlejer til en anden dato end din normale opsigelse, skal du oplyse en præcis fraflytningsdato, som skal ligge 10 hele arbejdsdage inden den 1. eller 15. i måneden. Herefter vil vi forsøge at genudleje lejemålet til den ønskede dato. Såfremt vi ikke finder en ny lejer til ønskede genudlejningsdato, vil du fortsat hæfte til frigørelsesdatoen.
Eksempel:
Hvis du opsiger inden den 1. april (senest den 31. marts), hæfter du 3 måneder frem dvs. til og med den 30. juni, dette er frigørelsesdatoen på lejemålet. Da vi skal bruge 10 hele bankdage til istandsættelse, skal du være fraflyttet senest den 14. juni.
Opsigelse af dit lejemål skal ske skriftligt og kan ikke gøres pr. telefon. Du bedes udfylde et opsigelsesskema, som skal underskrives i hånden og sendes retur til [email protected]
Som et hjælpeværktøj til vores lejere har vi nedenfor skitseret Bøg Madsen Ejendommes forventning til standarden af lejemålets rengøring forud for et fraflytningssyn.
Generelt tip: Tør af, hvor i normalt ikke kommer – eksempelvis – bagved og under.
Tjekliste: Rengøring ved fraflytning
- Afkalkning af bruseniche, gulv i badeværelse samt samtlige armaturer
- Afkalkning samt rengøring af toilet
- Rengøring af afløbsrist og vandlås samt ventilationsrist
- Rengøring i, over og udenpå køkkenskabe og skuffer (husk, at tage skuffer ud)
- Rengøring i og over alle skabe (husk, låger indvendig/udvendig/under-overkanter)
- Rengøring af ovn (husk, at trække komfur ud, så man kommer om bagved, samt kan rengøre siderne på komfuret). Hvis der er fedt imellem glasplader på komfuret, skal det skilles ad og rengøres
- Rengøring af bradepander, plader og riste til ovnen
- Samtlige håndvaske skures, så de bliver pæne
- Samtlige vinduer samt false rengøres (glas, karme og rammer)
- Alle overflader som gulve, køkkenbordplade og bryggersbordplade vaskes (der må ikke være striber)
- Samtlige døre skal vaskes
- Hoveddør/terrassedør skal rengøres udvendig samt i falsen
- Radiatorer aftørres, også bagved og nede i
- Rengøring af emhætte incl. filtre
- Køleskabs/frys-hylder og skuffer udtages og rengøres. Fryser afrimes. Køleskab tages ud og rengøres bagpå
- Evt. løse dele i opvaskemaskinen udtages og rengøres
- Evt. opvaskemaskine aftørres indvendigt og udvendigt
- Evt. andre hårdhvidevarer aftørres indvendigt og udvendigt, filter renses og rengøres
- Rengøring af postkasse. Navneskilte og mærkater vedr. reklamer fjernes
- Husk, tøm kælderrum/skur for alt og feje
- HUSK ALLE CYKLER
Vær desuden opmærksom på:
- Skift vand ofte. Tør efter med ren tør klud for at undgå striber.
- Nikotin rengøring/afvaskning er i nogle lejemål påkrævet! Ligeledes har særlig misligholdte lejemål behov for ekstra grundig rengøring!
- Hvis du har affald efter flytningen som er efterladt ved containerne, koster det 500 kr., for at vi bortskaffer det.
- Skrald må ikke efterlades i sorte sække, da de ikke kan afleveres på genbrugsstationen.